
Gré Seijts neemt afscheid als penningmeester
AlgemeenUrsem- Na 23 jaar heeft Gré Seijts afscheid genomen als penningmeester van het koor Het Woelige Nootje. Dat gebeurde na afloop van de jaarvergadering en in het bijzijn van meerdere oud-bestuursleden. Want Gré heeft er door de jaren heen een hoop versleten, zo grapte voorzitter Annie Koning. Voor de scheidend penningmeester werd een lied met toepasselijke tekst gezongen, waarin naar voren kwam wat ze allemaal voor het koor betekend heeft. “Ze paste niet alleen op de centen, ze deed zoveel meer. Zoals het zorgen voor de koffie, vullen van de vaatwasser, het ophalen van attributen, kaartjes bij lief en leed of het regelen van de Rabo Clubsupport actie”, vertelt Annie Koning. “Ook als iemand niet goed wordt, schiet Gré te hulp. Tijdens een optreden in De Rijp werd een van de leden onwel en is ze als begeleider meegegaan in de ambulance. Dit alles was voor haar de gewoonste zaak van de wereld, want Gré ís gewoon Het Woelige Nootje.” Als afscheidscadeau kreeg ze van het koor bloemen, een bokaal en een door de leden gemaakt tijdschrift vol foto’s en herinneringen. En hoewel ze stopt met het bestuurswerk, blijft ze voorlopig nog lekker doorzingen bij het koor.
Tekst: Annette Vlaar